Combinatiepakketten

Wil je graag een workshop of rondleiding volgen in VIVES SpellenLab, in combinatie met een bezoek aan Brugge? Dan zijn er verschillende mogelijkheden. We stellen voor u graag een pakket op.

Inhoud workshops

Op deze pagina vindt u enkel de combinatiepakketten.
Voor de inhoud van workshops verwijzen we graag naar deze pagina's:

Workshops + ...

Wenst u met het voltallige team/bedrijf een workshop te volgen? Hier zijn de verschillende mogelijkheden:

  • Workshop van halve dag in het SpellenLab
    • tot 24 deelnemers: 1 medewerker
    • van 25-50 deelnemers: 2 medewerkers
    • syllabus, koffie, thee en frisdrank inbegrepen

  • Workshop van volledige dag in het SpellenLab
    • tot 24 deelnemers: 1 medewerker
    • van 25-50 deelnemers: 2 medewerkers
    • syllabus, koffie, thee en frisdrank inbegrepen
    • Broodjesmaaltijd inbegrepen

  • Workshop van halve dag in SpellenLab + gidsbeurt van 2 uur in Brugge met KrisKras
    • tot 24 deelnemers: 1 medewerker / 1 gids
    • van 25-50 deelnemers: 2 medewerkers / 2 gidsen
    • syllabus, koffie, thee en frisdrank inbegrepen in de voormiddag
    • Broodjesmaaltijd op aanvraag, maar er kan ook een rastaurantbezoek aan gekoppeld worden. 

 

  • Workshop van halve dag in SpellenLab + stadsspel van 2 à 3 uur in Brugge met KrisKras
    • tot 25 deelnemers: 1 medewerker / 1 gids
    • syllabus, koffie, thee en frisdrank inbegrepen in de voormiddag
    • Broodjesmaaltijd op aanvraag, maar er kan ook een rastaurantbezoek aan gekoppeld worden. 

Kleinere groepen

  • Workshop voor kleine groepen tot 10 personen
    • 1 uur uitleg + zelfstandig spellen inkijken
    • syllabus inbegrepen
  • Workshop voor kleine groepen tot 10 personen + gidsbeurt van 2 uur in Brugge met KrisKras
    • 1 uur uitleg + daarna zelfstandig spellen inkijken
    • syllabus inbegrepen
    • aansluitend gidsbeurt
    • Broodjesmaaltijd op aanvraag, maar er kan ook een rastaurantbezoek aan gekoppeld worden. 

  • Workshop voor kleine groepen tot 10 personen + stadsspel van Homo Ludens
    • 1 uur uitleg + daarna zelfstandig spellen inkijken
    • syllabus inbegrepen
    • aansluitend stadsspel
    • Broodjesmaaltijd op aanvraag, maar er kan ook een rastaurantbezoek aan gekoppeld worden. 

Rondleidingen

  • Rondleiding 
    • 1 uur rondleiding 
  • Rondleiding met spelsessie
    • 1 uur rondleiding 
    • anderhalf uur spelsessie
    • koffie, thee en frisdrank inbegrepen tijdens de spelsessie

  • Gidsbeurt van 2 uur in Brugge met KrisKras + spelsessie in VIVES SpellenLab
    • 2 uur gidsbeurt
    • aansluitend spelsessie in VIVES SpellenLab
    • koffie, thee en frisdrank inbegrepen tijdens de spelsessie
    • Broodjesmaaltijd op aanvraag, maar er kan ook een restaurantbezoek aan gekoppeld worden. 

Deze staan voor de deur

nov
07
2024

Spellen in de ouderenzorg - algemeen

09.30 - 12.30 u.
Binnen de ouderenzorg kunnen spellen gebruikt worden als een aangename invulling van vrije momenten, activiteiten, tijdens therapeutische momenten. Maar spellen kunnen ook tal van vaardigheden op peil houden zoals sociale, emotionele, cognitieve en motorische vaardigheden... Goed gekozen spellen zijn m.a.w. ideale hulpmiddelen om de levenskwaliteit van onze ouderen zo optimaal mogelijk te houden.Thema’s die in deze vorming aanbod komen zijn: vrije tijd, reminiscentie, intergenerationeel, stimuleren vaardigheden, educatieve spellen...Tijdens deze vorming wordt tevens het abonnementssysteem ‘Ouderenzorg’ voorgesteld en is er de mogelijkheid om hiervoor in te schrijven.
Zorgsector
nov
14
2024

Spellen voor anderstaligen

09.30 - 12.30 u.
Spellen kunnen een grote meerwaarde hebben om (de Nederlandse) taal (in al zijn facetten) te stimuleren in het werken met anderstalige nieuwkomers. Hierbij denken we niet alleen aan typische taalspellen, maar ook aan spellen waarbij de communicatie gestimuleerd wordt zoals bijvoorbeeld het geval is bij coöperatieve spellen.Naast taalspellen, bekijken we ook andere spellen, met een eenvoudige uitleg, die kunnen ingezet worden. Bij alle spellen zoomen we in op de mogelijkheden om ze aan te passen aan de doelgroep. Ook de spelregels en de manieren om spellen uit te leggen worden bekeken. Tijdens deze workshop worden een aantal heel bruikbare spellen voorgesteld en uitgeprobeerd. 
Onderwijs
Zorgsector
nov
28
2024

Taal in een doosje (lagere school + eerste graad secundair)

09.30 - 12.30 u.
 Doelgroepleerkrachten 1ste graad secundair onderwijs – Nederlands, Frans, EngelsDoelstellingen-       kennismaken met de didactische mogelijkheden van gezelschapsspellen-       reflecteren over die mogelijkheden in de klaspraktijk en linken aan het leerplan Nederlands-       bekijken van mogelijkheden om spellen aan te passen voor de lessen Frans en EngelsInhoudIn deze sessie geven we een ruim overzicht van het huidige aanbod aan creatieve taalspellen binnen de domeinen luisteren, spreken, schrijven en lezen. We loodsen jullie door de ongelooflijke verscheidenheid aan spelideeën.Iedereen krijgt de kans om enkele van de spellen zelf uit te proberen. Daarnaast geven we enkele concrete tips om taalspellen te gebruiken in de lessen Frans en Engels en om spellen te spelen met de hele klas. WerkvormenEen luister- en doesessie met actieve betrokkenheid van de deelnemers.Voorstellen, uitproberen en bespreken van een selectie gezelschapsspellen met een educatievemeerwaarde.
Onderwijs
nov
28
2024

De Taalbox: taalspellen voor de lagere school en 1ste graad secundair onderwijs

09.30 - 12.30 u.
Spellen kunnen een grote meerwaarde hebben om taal (in al zijn facetten) te stimuleren. Hierbij denken we niet alleen aan typische taalspellen, maar ook aan spellen waarbij de communicatie gestimuleerd wordt zoals bijvoorbeeld het geval is bij coöperatieve spellen.In deze sessie geven we een ruim overzicht van het huidige aanbod aan creatieve taalspellen binnen de domeinen luisteren, spreken, schrijven en lezen. We loodsen jullie door de ongelooflijke verscheidenheid aan spelideeën.Iedereen krijgt de kans om enkele van de spellen zelf uit te proberen. Daarnaast geven we enkele concrete tips om taalspellen te gebruiken in de lessen Frans en Engels en om spellen te spelen met de hele klas.Naast taalspellen, bekijken we ook andere spellen, met een eenvoudige uitleg, die kunnen ingezet worden bij het aanleren van een andere taal. Bij alle spellen zoomen we in op de mogelijkheden om ze aan te passen aan de doelgroep.  Tijdens deze workshop worden een aantal heel bruikbare spellen voorgesteld en uitgeprobeerd.DoelgroepLeerkrachten lager onderwijsleerkrachten 1ste graad secundair onderwijs – Nederlands, Frans, EngelsDoelstellingen-       kennismaken met de didactische mogelijkheden van gezelschapsspellen-       reflecteren over die mogelijkheden in de klaspraktijk en linken aan het leerplan Nederlands-       bekijken van mogelijkheden om spellen aan te passen voor de lessen Frans en EngelsInhoudIn deze sessie geven we een ruim overzicht van het huidige aanbod aan creatieve taalspellen binnen de domeinen luisteren, spreken, schrijven en lezen. We loodsen jullie door de ongelooflijke verscheidenheid aan spelideeën.Iedereen krijgt de kans om enkele van de spellen zelf uit te proberen. Daarnaast geven we enkele concrete tips om taalspellen te gebruiken in de lessen Frans en Engels en om spellen te spelen met de hele klas. WerkvormenEen luister- en doesessie met actieve betrokkenheid van de deelnemers.Voorstellen, uitproberen en bespreken van een selectie gezelschapsspellen met een educatieve meerwaarde.
Onderwijs