Bron: Spellenlab
Je legt de 6 dieren in een cirkel in het midden op tafel, grijze dieren wissel je af met oranje dieren.
De jongste speler begint, erna speel je met de klok mee.
De speler gooit met de 5 dobbelstenen.
Dan probeert iedereen tegelijk het juiste dier uit de cirkel te pakken.
De kleurdobbelsteen geeft de kleur oranje (of grijs) aan: je kijkt naar de 2 dobbelstenen met oranje (of grijze) dieren:
- tonen ze hetzelfde dier? dan moeten de spelers dit grijpen.
- tonen ze een verschillend dier? dan moeten de spelers het grijze (of oranje) dier grijpen dat tussen deze 2 oranje (of grijze) dieren staat.
Wie als eerste het juiste dier pakt, wint de fiche en legt deze voor zich. Dan wisselt hij het dier dat hij nam van plaats met een ander dier van dezelfde kleur in de kring.
Als een speler het verkeerde dier pakt, moet hij een gewonnen fiche afgeven.
Hij legt het dier terug en het spel gaat verder.
De volgende speler gooit met de dobbelstenen enz.
Wie als eerste 6 fiches heeft gewonnen, wint het spel.
Contactscholen:
- Stapsgewijs opgebouwd, dan lukt het zeker in een derde kleuter, eenvoudig voor sterste kleuters uit K3
- Eens anders leren denken (een beetje type vlotte geesten)
- Heel degelijke figuren, leuk om mee te spelen in K1-2
- Goeie observatie vereist
- Ook in het lager nog leuk om te spelen tijdens luidruchtiger speelmoment