Jumpin' 2016

Categorie:
Uitgever:
Auteur:
Land van oorsprong:
Beschikbare talen:
Richtprijs:
€ 10
Bron:
Probeer, bij iedere opdracht opnieuw, alle konijnen uit de opgave in een van de bruine hollen te verstoppen. Doe dit door telkens over hindernissen (vossen, paddestoelen en andere konijnen) te springen.

Omschrijving

Bron: Spellenlab
Opnieuw een prachtspel van Smart !!!
Het doel is heel simpel: verplaats je konijnen door telkens over hindernissen te springen (systeem 'solitair') en zorg ervoor dat ze allemaal in een bruin hol terecht komen.
Hoe moeilijker de opdrachten, hoe meer spelonderdelen er gebruikt worden bv. vossen. Deze kan je dan enkel voor- en achteruit verplaatsen. Wanneer alle konijnen in een bruin hol zitten, kan/mag je verder met de volgende opdracht. De oplossingen kan je opnieuw aan het einde van het opdrachten boekje terugvinden.

Wij kunnen dergelijke spellen alleen maar aanbevelen !!
Mooi en degelijk materiaal, snel aan te leren, eenvoudige opdrachten om het spel te leren kennen maar telkens een tikkeltje moeilijker...
En 'must have' voor liefhebbers van dit soort spellen.

Info van de contactscholen:
- Leuk om ook met z'n tweetjes te spelen
- 3de kleuter: eerst onder begeleiding gespeeld, daarna alleen. Heel uitdagend. Het spel was maar voor een beperkte groep toegankelijk.
- Kan gemakkelijk gebruikt worden in contractwerk
- Past perfect in het herfstthema
- De lln in de 1ste graad hielden het spel niet zo lang vol.
- Moeilijk voor een 3de kleuter wanneer er meerdere konijnen zijn. Het duurde even voor ze doorhadden dat de konijnen enkel konden springen als ze over iets kunnen springen.
- Uitdagend, ook voor de 3de graad
- aantrekkelijk spel
- wel moeilijk, ook al bij de eerste oefeningen.
- Haalbaar voor 3de kleuters- voor de knappere lln: maar wel teveel opdrachten op een pagina. Voor kleuters zou het beter zijn om 1 opdracht per pagina te zetten
- BuO: (oudste: 12-jarigen) moeilijk, want ze willen de gemakkelijkste oefeningen niet maken.
- Goed voor de sterkste in de klas.
- Spel is goed voor even, maar ze houden het niet lang vol.
- Kinderen kunnen moeilijk zelf controleren met de pijltjes. Het controlesysteem is te moeilijk.

Aantal spelers 1-1 spelers
Speelduur 16' tot 45'
Leeftijdscategorie Vanaf 5 à 8j
Moeilijkheidsgraad oplopend
Jumpin'