Het Masker van Amon Ra 2012

Uitgever:
Land van oorsprong:
Beschikbare talen:
Richtprijs:
€ 18
Bron:
De geheimagenten willen de codes van het museum achterhalen. Door optellingen, aftrekkingen, vermenigvuldigingen en delingen te maken, kunnen ze de codes deactiveren. Een rekenspel tot 20.

Omschrijving

Bron: Spellenlab
Dit is een heel eenvoudig spel qua spelregels. De spelers leggen een parcours af waarbij ze telkens de laserstralen van het alarm moeten ontwijken. Ze kunnen het alarm uitschakelen door de codes te kraken. De codes zijn getallen t.e.m. die over het parcours verspreid staan. Een speler die aan de beurt is, heeft 6 dobbelstenen. Met die dobbelstenen moet hij de code waarvoor hij staat deactiveren. Dit kan hij doen door de de getallen op de dobbelstenen te gebruiken in een bewerking. Lukt dit, dan mag hij verdergaan. De dobbelstenen die de speler gebruikte voor de eerste code gaan aan de kant. Hij dobbelt nu met de overige dobbelstenen en probeert daarmee de volgende code te kraken. Kan hij een code niet meer vormen, dan gaat de beurt naar een volgende speler. Wie als eerste bij het masker kan komen en code '20' kraakt, wint het spel.
Een ideaal rekenspel voor leerlingen uit het eerste (einde schooljaar) en 2de leerjaar. Het spel kan ook gespeeld worden door enkel op te tellen en af te trekken. Voor thuis iets minder aan te raden, wegens de beperkte doelgroep en het uitgesproken educatieve karakter van het spel.

Commentaar en tips contactscholen:
+ kinderen spelen dit heel graag, zijn enthousiast
+ vele kindjes vonden het jammer dat de juf dit spel terug naar het spellenarchief moest brengen
- duurt soms iets te lang
+ je kan in het 2de leerjaar altijd de kant met het kleinste cijfer bovenaan leggen, in een 3de lj wordt het spel al gauw te gemakkelijk
- sommige kinderen kunnen niet zo goed combineren
+ mooi materiaal
Aantal spelers 2-4 spelers
Speelduur 16' tot 45'
Leeftijdscategorie Vanaf 5 à 8j
Moeilijkheidsgraad eenvoudig
Het Masker van Amon Ra